דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות הנדלן המוצלחות ביותר 

מאת    [ 10/10/2012 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1697 פעמים ]

משקיעים רבים מבקשים למצוא עוגן עבור כספי חסכון או כספי פנסיה על ידי רכישת נכס מניב או נכס בעל פוטנציאל עתידי. מאמר זה יסקור אפשרויות העומדות בפני משקיע וינסה לשרטט תמונה ברורה עבור משקיעים עתידיים.

בתקופות משבר עולמיות, כאשר כלכלות של מדינות קורסות, רבים מעדיפים להצמיד את כספם דווקא לנכסים בעל ערך קבוע וברור. נכס כזה לרוב יהיה נכס נדלני, דירה או בית מגורים, אשר ערכו לא משתנה באופן דרסטי מיום ליום תוך שאיפה כי ערכו הריאלי עולה עם השנים ושומר על ערכו של הכסף שהושקע ברכישת הנכס.

כמה אפשרויות להשקעות בנכסים בארץ ובעולם:

דירות מגורים - דירת מגורים שנרכשת באזורים בעלי רמות ביקושים גבוהות כמו מרכזי ערים, סמיכות לאזורי תעסוקה או לאוניברסיטאות יכולה להיות אפשרות טובה להשקעה. כמובן, ככל שהביקוש יעלה, תעלה התשואה השנתית שמתקבל מדמי השכירות ויש לשער כי ביחס ישיר יעלה גם ערכו של הנכס לרכישה. שימו לב כי לא תמיד האזור הכי מבוקש מגלם תשואה הכי גבוהה. לעיתים דווקא אזורים פריפריאלים בהם ניתן לרכוש נכסים בזול, יהיו בעלי תשואה גבוהה יותר ושווה להשקיע מאמץ נוסף באיתורם.

קרקע חקלאית - קרקע זו הפכה להיות חלומו של כל משקיע ומשווקת בשנים האחרונות באופן אגרסיבי על ידי טיפוח חלומות וציפיות להפשרת הקרקע והנאה מרווחים בשל עליית ערכה. עם זאת, ראוי לציין כי הליכי הפשרה עלולים לקחת שנים על גבי שנים ולעיתים אף לא להתממש כלל. כדאי לפנות למשרדי אדריכלים מקומיים באזור הקרקע על מנת שיבדקו את התוכניות מול הרשויות המקומיות טרם הרכישה ויאשרו כי אכן מדובר בהשקעה כדאית עם פוטנציאל רווח מהפשרה הקרקע בטווח הנראה לעין.

נכס מסחרי - נכסים אלו יהיה בדרך כלל זולים יותר (ביחס למ"ר בהשוואה לנכסי מגורים) אך עם ההוזלה יש גם חסרונות. לרוב מדובר בנכסים בעלי תשלום ארנונה גבוה יותר משמעותית מדמי ארנונה לנכסים פרטיים. על כן, במידה ולא מצאתם שוכר לנכס, תאלצו לשאת בתשלום דמי ארנונה גבוהים בעצמכם. כמו כן, נכס מסחרי אינו נכלל בפטור ממס שבח (פטור אחת ל-4 שנים) ועל כן במכירת הנכס תאלצו לשלם מס שבח על הרווחים שבעליית מחיר הנכס. גם במקרה זה, מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע, עורך דין או יועץ מס כדי לבחון את הנושא לפני הרכישה.

נכס מניב בחו"ל - ישראלים רבים מחפשים השקעות מעבר לים ומאמינים כי דווקא שם יימצאו השקעות איכתיות יותר. האמת היא (לטעמי לפחות) כי השקעות אלו עלולות להיות מסוכנות יותר או לכל היותר רווחיות כמו השקעות בישראל. הואיל ואיננו מכירים את השוק הזר נאלץ לפנות ולשלם ליועצים רבים (כמו אדריכלים במרכז הקרוב לנכס, יועצי נדלן, יועצי מס ומשפט) כדי ללמוד על הסביבה, התרבות והבירוקרטיה הכרוכה ברכישת הנכס. כמו כן, נאלץ להפריש חלק מהכנסות משכר הדירה לניהול הנכס (משום שאיננו נמצאים בקרבתו) ובכך נקטין את התשואה השנתית שלנו. 

לסיכום, השקעה בנכסים מניבים עשויה להיות רווחית ביותר אך יש להשקיע זמן ומאמצים בסקר שוק נרחב על מנת להכיר את הטריטוריה בה אנחנו רוכשים נכס.

רכישת נדלן מניב עשויה להיות רווחית אך יש לבחון הייטב השקעות טרם ביצוען ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לפני הרכישה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב